Категорії
Типи велосипедів – який підійде саме вам?
Як і будь-який предмет у сучасному світі, велосипед має безліч різних типів та модифікацій. Зроблено це спеціально для того, щоб ви використовували максимум своїх зусиль і могли насолодитися їздою по місцевості певного типу. На словах начебто все просто, але насправді людина-новачок може легко розгубитися і вибрати зовсім не те, що йому потрібно. Щоб допомогти розібратися та визначитися з тим, що потрібно саме вам, ми написали цю статтю.
Давайте розберемося які бувають основні типи велосипедів:
Гірський велосипед призначений для їзди по гористій місцевості, а також місцях з накатаними стежками по пересіченій місцевості. Один з найуніверсальніших типів велосипедів у наших широтах.
Основними складовими цього виду велосипедів є:
- наявність амортизаторів попереду, а в більш сучасних моделях і позаду;
- великий вибір передач (до 30ти);
- потужні гальма (ободні чи дискові);
- пряме або з невеликим вигином кермо;
- широка гума з шипами (протектором).
Залежно від призначення та комплектації гірські велосипеди поділяються на кілька підкатегорій:
- хардтейли – з переднім амортизатором та жорсткою рамою. Мають максимальне поширення у зв'язку з доступною ціною, відносною простотою конструкції, гарною ремонтопридатністю та максимальним ккд при їзді у своїх умовах. Можуть бути використані як новачками для щоденних прогулянок, так і професійними гонщиками для участі у змаганнях.
- двопідвіси - з двома амортизаторами, обидва колеса мають хід для пом'якшення ударів. Цей тип велосипедів використовується для більш екстремальних дисциплін і потребує певного досвіду. Такі веліки відмінно поводяться на нерівній поверхні, на якій переважають коріння, каміння, горби та інші деталі, що виступають, удари від яких гасяться двома амортизаторами. Двохпідвіси обирають люди, що люблять активну та агресивну їзду зі стрибками та подоланням швидкісних ділянок на бездоріжжі. Мають значно складнішу конструкцію рами і найчастіше укомплектовані обладнанням вище за середнє.
До гірського типу велосипедів можна сміливо віднести такі підвиди як:
- крос кантрі (cross country, x-country, mtb) – гірські велосипеди-хардтейли для гонок;
- марафон (marathon) – велосипеди з ходом підвіски 90-100мм та двома амортизаторами;
- трейл (trail) – двопідвіси з ходом підвіски 110-120мм;
- AM (all mountain) – з ходом підвіски 130-140мм;
- Ендуро (Enduro) – з ходом підвіски 140-150мм;
- Фрірайд (free ride) – з ходом підвіски 160-180мм;
- Даунхілл (downhill) – з ходом підвіски 170-200мм;
- Фетбайки (fat bike) - гірські велосипеди з товстими шинами 4-5” для їзди по бруду, піску та снігу.
Шосейний - різновид велосипедів, спрямованих на їзду виключно по хорошому гладкому покриттю. Використовуються для гонок, а також тренувань спортсменами та далеких прогулянок любителями велосипедистами.
Особливості шосейних байків:
- повна відсутність амортизаторів;
- максимально легка конструкція рами та компонентів;
- тонкі та гладкі шини з використанням великого тиску всередині;
- зручне кермо (баран), з безліччю хватів.
Шосейні велосипеди також поділяються на кілька типів:
- шосе - виключно для їзди, тренувань та гонок по асфальтовим або бетонним покриттям;
- циклокрос - суміш шосейного та гірського велосипедів для швидкісної їзди по помірному бездоріжжю. На них використовуються шини з протектором з боків, а також обладнання, що включає елементи як гірських, так і шосейних байків.
- велосипеди для роздільного старту - призначені виключно для спринтерських перегонів та подолання певних ділянок трас на максимальній швидкості. Мають кращу аеродинаміку, керованість та особливу посадку.
Міський велосипед – тут все логічно та зрозуміло. Велосипеди для міста характеризуються простотою конструкції, максимальною зручністю керування та комфортною посадкою. Найчастіше вони мають усі необхідні аксесуари: для захисту від бруду – крила; для перевезення додаткових речей – багажник або кошик; для зручності зберігання – підніжку тощо.
Відмінні риси міських велосипедів:
- зручне вигнуте кермо;
- найчастіше відсутність амортизації;
- наявність додаткових аксесуарів – багажник, крила, підніжка, кошик, освітлення тощо;
- зручна пряма посадка;
- гладкі шини з невеликим протектором;
Міський тип велосипедів також поділяється на безліч категорій:
- суто міський - велосипед типу “Україна”, як ми його звикли уявляти. Рами міських велосипедів спроектовані таким чином, щоб забезпечити максимальну ефективність та комфорт під час їзди міськими вулицями та асфальтованими дорогами. Велосипеди цього типу можуть бути як з амортизаційною вилкою, так і без неї. Найчастіше комплектуються меншою кількістю швидкостей, багажником (кошиком), крилами, підніжкою, фарами з динамівтулкою.
- круїзери - найкомфортніше рішення, призначене для неспішної їзди в межах міста та паркових зон. Вони мають одну з найзручніших геометрій рами, що забезпечує неймовірний комфорт пересування. Круїзні велосипеди також виділяються особливим зовнішнім виглядом як рами, так і інших компонентів та аксесуарів;
- складні - підвид міських велосипедів, який спрямований на вирішення проблеми нестачі вільного місця у будинку. Мають компактні розміри та можуть бути максимально швидко розібрані для транспортування чи зберігання. Не призначені для далеких поїздок, але дуже мобільні у великих містах.
- Урбаністичні - вид міських велосипедів, часто дуже схожий на шосейні, іноді навіть обладнання встановлюється схоже. Але від шосейників, велосипеди класу урбан відрізняє пряме кермо і трохи інша посадка. Призначені такі байки для швидкісного пересування у межах міських вулиць. Здебільшого користуються великою популярністю серед молоді.
Велосипед гібрид – суміш гірського та міського велосипеду, призначена для їзди як по пересіченій місцевості, так і по асфальтових ділянках. Від гірського тут присутні трансмісія та амортизаційна вилка, від міського - зручна посадка, 28” колеса з протектором типу “напівслік” та невеликим об'ємом шин. Даний тип велосипедів був створений спеціально для тих, хто бажає придбати універсальний варіант для їзди в абсолютно різних умовах.
BMX (бмікс) - тип велосипедів, призначений більше для трюків, ніж їзди. Використовуються молоддю в межах міських локацій з присутністю різноманітних конструкцій типу сходів, перил, бетонних споруд та ін. Часто обладнані 20” колесами, однією швидкістю, а ось гальма можуть бути зовсім відсутніми. Що ж до матеріалів, то для такого типу велосипедів частіше використовують різновиди сталі (високолегована сталь, хромолевий сплав (Cro-Mo) та ін.). Тут ви не знайдете амортизаційну вилку або дискові гальма, проте конструкція максимально міцна.
Стріт (Street), Дьорт (Dirt) - також використовуються більше для трюків, але зі значно більшою швидкістю, висотою та навантаженням. Що стосується обладнання, то воно дуже схоже, а найчастіше і повністю відповідає тому, що використовується на гірських байках. Рами ж виготовляються зі сталі, алюмінію і навіть карбону.