Друзі, під час війни є певні обмеження по відправкам замовлень. Детальніше.

Категорії

Перемикання швидкостей на Велосипеді

Перемикання швидкостей на Велосипеді


    Більшість сучасних велосипедів обладнані швидкісними трансмісіями та новачкам часом дуже важко розібратися, як правильно змінювати передачі на їх велосипедах. На догін, наш менталітет змушує прочитати інструкцію тільки після того, як пристрій зламано. У цій статті ми розглянемо основні правила та рекомендації щодо перемикання швидкостей, а також торкнемося теми догляду за системою перемикання та почнемо з азів – пристрої системи перемикання швидкостей на велосипеді.

    Перемикання швидкостей на велосипеді

    Велосипедна трансмісія – це, мабуть, один із найскладніших механічних вузлів. Ну і звичайно ж найважливіший, адже саме він рухає велосипед, передаючи зусилля ніг через педалі, шатуни, зірочки та ланцюг до заднього колеса. Не важливо скільки швидкостей на велосипеді, ви повинні знати пристрій перемикання, хоча б для того, щоб правильно вимовити назву потрібної деталі у веломагазині. Отже, системи перемикання бувають двох видів:

  1. одношвидкісні
  2. багатошвидкісні
    З першим пунктом все просто ми маємо класичний склад елементів: передня + задня зірка, а між ними ланцюг. Від розміру шестерень (кількості зубів) залежатиме те, з яким коефіцієнтом конвертуються зусилля ваших ніг, щоб передати їх на заднє колесо. Найчастіше виробники використовують середні значення, щоб велосипедист на одношвидкісномубайку відчував себе впевнено по рівних ділянках, йому вистачало сил підкорити невеликий підйом і трохи розігнатися зі спуску. Якщо співвідношення його не влаштовує, можна збільшити або зменшити кількість зубів на одній із зірочок, тим самим забезпечивши оптимальне навантаження.

    Багатошвидкісні трансмісії відрізняються набагато ширшим діапазоном передач, доступним для наїзника в одному або кількох рухах пальців рук. Наявність вибору швидкостей дає можливість зробити їзду динамічнішою, швидшою та цікавішою. Та що там, швидкісні велосипеди дозволяють їхати там, де й пішки важко підійматися, а також розігнатися практично як автомобіль (нехай хоч і на короткий проміжок часу). Велосипеди зі швидкостями мають набагато складнішу будову та вимагають особливої підготовки до керування.

    Розглянемо склад трансмісії на велосипеді зі швидкостями: передні зірки, передній перемикач, ланцюг, задні зірки, задній перемикач та найголовніше - ручки перемикання передач велосипеда. Крім того, варто згадати такі крихітні, але дуже важливі елементи як троси та сорочки (проводи в топових версіях), за допомогою яких рухи ваших пальців передаються на перемикачі швидкостей. Крім кількості швидкостей, розрізняють також і влаштування системи перемикання: планетарна (шестірні різного діаметра знаходяться всередині задньої втулки або кареточному вузлі велосипеда), або класичний мультиспід, де всі вузли видно назовні.


   Як правильно перемикати швидкості на велосипеді

    Скільки б швидкостей не було у вашого байка, вам обов'язково потрібно знати як правильно ними користуватися, щоб продовжити ресурс компонентів трансмісії і їзда не перетворилася на нічний кошмар із трісками чи проскоками ланцюга. Важливо пам'ятати кілька правил, які допоможуть зробити перемикання передач легким, а головне безпечним.

  1. Вивчіть трансмісію свого велосипеда - ви повинні знати скільки у вас всього передач; скільки зірочок перебуває попереду і скільки ззаду; куди потрібно рухати ручки перемикання, щоб відбувалося збільшення або зниження навантаження.
  2. Обертання педалей - це обов'язкова умова для того, щоб швидкість перемикалася. Недостатньо просто натиснути або повернути рукоятку, важливо зробити один повноцінний оберт передніх педалей, щоб ланцюг зайняв обрану вами зірку попереду або ззаду.
  3. Зміна передач відбудеться лише у тому випадку, коли до педалів не прикладається або подається мінімальне навантаження. Навіть найдорожчий перемикач не здатний зрушити ланцюг на сусідню зірочку, якщо ви щосили давите не педалі. Тому тренуйтеся робити це на рівних ділянках, і згодом зможете змінювати передачі навіть у найскладніших умовах.
  4. Слідкуйте за технічним станом системи перемикання велосипеда. Коли вузли не зношені, вчасно змащені, а перемикачі налаштовані, зміна передач відбувається в одну мить.
  5. Пам'ятайте, головне якнайбільше їздити на велосипеді використовуючи систему перемикання передач. Вироблена м'язова пам'ять дозволить змінювати передачі попри трансмісію або індикатори на кермі легкими рухами пальців без скрипів та інших неприємностей.
    Стаття на тему: НАЛАШТОВУЄМО ЗАДНІЙ ПЕРЕМИКАЧ ВЕЛОСИПЕДА САМОСТІЙНО

    Розташування ланцюга на швидкісному велосипеді

    Положення велосипедного ланцюга на певних шестерні також має деякі особливості, які впливають на чіткість перемикання швидкостей і довговічність деталей трансмісії. Декілька дуже корисних порад: ніколи не використовуйте найменшу зірку спереду і найменшу ззаду. Те ж саме стосується великої зірки попереду і великої зірки позаду. Якщо ви нехтуєте цими рекомендаціями, в трансмісії створюється так званий перекіс ланцюга, який негативно позначиться не тільки на його довговічності, а й на ККД велосипедиста. Річ у тім, що при сильному перекосі ланцюга, ланки надають згубний вплив на зубці передніх/задніх зірок, загинаючи або зализуючи їх в одну зі сторін. Також при неправильно обраному співвідношенні зірок розхитаються з'єднання між пінами та ланками ланцюга прискорюючи її знос. Що ж до ККД, то він знижується через збільшення тертя між елементами трансмісії, хоч і не суттєво.


    Оптимальний діапазон передач на велосипеді

    Залежно від підготовки велосипедиста або рельєфу яким їздить велосипед, ви використовуєте якийсь певний набір співвідношень передніх і задніх зірок, що призводить до їх прискореного зносу. Якщо ви ніколи не включаєте хоча б 50% з наявних на вашому велосипеді швидкостей, варто задуматися про оптимізацію не тільки їх кількості, а й передавального відношення. Наприклад, ваш велосипед має передні зірки з розрахунком 22/32/42, а ззаду касета 12-32. При цьому ви найчастіше вмикаєте попереду шестірні 22 і 32, а ззаду тільки середні зірочки. У такому разі варто задуматися про зміну касети на модель з меншою кількістю зубів на великій стороні. Наприклад, модифікація 11-28 чи 11-25. У такому разі замість 3-х зірочок ззаду, ви використовуватимете як мінімум 5-6, адже навантаження між сусідніми передачами буде не так відчутне, як на версії 11-32.

    Те саме можна зробити з передніми зірками, але крім зменшення їх розміру, ви можете зменшити кількість швидкостей, прибравши 1 або навіть 2 зірки. Крім оптимізації навантаження та більш раціонального використання деталей трансмісії, ви трохи знизите вагу велосипеда;). У разі недостатньо знижених передач, варто встановити набір задніх зірок зі збільшеною кількістю зубів на більшій стороні або зменшити розмір передніх зірок.

    Поділіться цією статтею з друзями, і напишіть свої питання у коментарях, ми з радістю підкажемо!

Товари, які вас зацікавлять

Варто прочитати

Коментарі

Написати коментар

Рекомендовані

Цей веб-сайт використовує файли cookie для надання послуг на найвищому рівні. Підтверджуючи, ви погоджуєтеся на їх використання.

ПриймаюПолітика